In Absentia

di Semiosphera

“Insight must precede application”

― Max Planck

Call for submissions
Deadline: February 22th, 2022

english

Yes, The Wrong Digital Art Biennale is going to take place worldwide in fantastic venues. Light years away from glamorous dazzling conventions, we are organising our pavilion through the scope of Art, Tecnology and Science.
We invite you to overcome disciplines rigid borders, delving towards a post-anthropocene noosphere populated of nonlinear complex systems. Situated knowledge means more flexible specific knowledges. We will create ours.

Venues

In four months we will be hosted with our artists and scientists talks, panels and workshops in Foggia area, Roma, Bologna.

Media

Digital storytelling, sound art, av works, virtual reality, augmented reality, net art, ascii art, interactive media, speculative media, digital darkroom, intermedia art, digital illustration, data visualization, bioart, obsolete media, motion books, video poetry.

Potential subthemes

Interaction design, user experience design, creative coding, locative media, digital storytelling, speculative media, e-literature, hockney–falco thesis, media archaelogy, de Broglie–Bohm theory, ecosemiotics, semasiography, sacred geometry.

Possible workshops

Soundmapping, soundwalking, sustainable cameras, phenakistoscopes, telephonoscopes, pepper’s ghost, anaglyphs, av performances, dna extraction, cymatics. Did we forget to mention also an in-house cloud chamber?

Please be patient, we are overwhelmed by this crazy end of semester, but we will let you know.
No Google form to fill for now, just send an old-fashioned email with your project title and datasheet to submissions@inabsentia.it, mentioning the way your work can spark relationships within the call concept so we can venture further into more details. In case of AV works just link them on vimeo, digital images should be not less than 1900 px wide and so on. We live in a so-called “project culture”, so if you want to lean into complex site-specific installations do not forget to send their diagrams. Whatever format you may choose, keep in mind they will have to be internet-friendly and accessible by smartphones and tablets.
You will understand this is a non-utilitarian common ground, so no teasers, nor advertorials are allowed.

Be creative, share
Francesca Giuliani, Lino Mocerino

italiano

Sì, la Biennale di Arte Digitale nota come The Wrong si svolgerà in tutto il mondo in varie località e luoghi fantastici. Lontani anni luce dal glamor di convention sfolgoranti, stiamo organizzando il nostro padiglione con una piccola lente che scruta le connessioni tra Arte, Tecnologia e Scienza.
Vi invitiamo a superare le rigide frontiere delle discipline, verso una noosfera post-antropocenica popolata di sistemi complessi non-lineari. Una conoscenza situata significa conoscenze specifiche e più flessibili. Noi creeremo le nostre.

Sedi

In quattro mesi saremo ospitati con i nostri talk, panel e workshop con artisti e scienziati. Al momento, saremo nella provincia di Foggia, a Roma, a Bologna.

Media

Digital storytelling, audiovisivi, sound art, realtà virtuale, realtà aumentata, net art, arte ascii, media interattivi, media speculativi, camera oscura digitale, arte intermediale, illustrazione digitale, visualizzazione dati, bioarte, media obsoleti, libri animati.

Potenziali sottotemi

Interaction design, user experience, creative coding, media locativi, digital storytelling, speculative media, e-literature, tesi hockney-falco, archelogia dei media, teoria de Broglie–Bohm, ecosemiotica, semasiografia, geometrie sacre.

Possibili laboratori

Soundmapping, soundwalking, fotocamere autocostruite, fenachistoscopi, telefonoscopi, fantasmi di pepper, anaglifi, performance audiovisive, estrazioni del dna, cimatica. Abbiamo dimenticato di menzionare anche una camera a nebbia fatta in casa?

Siate pazienti, siamo presi da questo fine semestre. ma vi faremo sapere quanto prima.
Nessun modulo Google da compilare per ora, basta inviare un’e-mail con il titolo del vostro progetto e la relativa scheda tecnica a submissions@inabsentia.it, menzionando il modo in cui il vostro lavoro sia correlato con la call in modo che possiamo avventurarci in maggiori dettagli. In caso di audiovisivi, li si collega su vimeo, le immagini digitali dovrebbero essere di circa 1900 pixel di lato maggiore e così via. Viviamo nella “cultura di progetto”, quindi se volete spingervi a complesse installazioni site-specific non dimenticare di allegarne i diagrammi. Qualunque formato scegliate, ricordate che il prodotto finale dovrà essere internet-friendly e accessibile da piccoli dispositivi come smartphone e tablet.
Comprenderete che questo è uno spazio di dialogo non utilitaristico. Non sono ammessi teaser o pubblicità.

Siate creativi, condividete.
Francesca Giuliani, Lino Mocerino